Juhlan ja arjen fiilistelyä

maanantai 15. elokuuta 2016

Ehkä olette huomanneet, että olen kuluneen kesän aikana muokkaillut hieman blogiani. Olen myös kirjoitellut postauksia enemmän kuin aikoihin. Viime aikoina minua on alkanut ahdistaa se, että koska tämä on juhla-aiheinen blogi, täytyy minun kirjoittaa juhla-aiheisia postauksia, vaikka mieleni on tehnyt kirjoittaa ihan muista aiheista. Aloin suorittaa blogiani, kunnes tajusin, etten halua pilata ihanaa ja rakasta harratustani ryppyotsaisella suorittamisella. Päätin, että asialle on tehtävä jotain. 

Lisäsin blogini kuvaukseen juhlien fiilistelyn rinnalle arjen fiilistelyn. Tein päätöksen, että jatkossa kirjoitan myös arjestani enkä keskity pelkästään juhlahumuun. Kyseenalaistin tänä kesänä, miksi ylipäätään kirjoitan blogia. Alunperin bloggaaminen oli tuikitärkeä työkalu hääsuunnitteluissa ja -järjestelyissä, ja silloin bloggaamisen syyt olivat hyvin selkeät. Häiden jälkeen en kuitenkaan halunnut lopettaa blogiani, vaan jatkoin muista juhlista kirjoittamista. Viime aikoina olen pohtinut, aloittaisinko tämän blogin rinnalle toisen blogin, jossa käsittelisin muita aiheita, mutta päätin muokata tätä blogia minulle sopivammaksi. Toivottavasti jatkatte silti mukanani! Voin luvata, ettei juhlafiilistely häviä minnekään, sen rinnalle vaan nostan muitakin aiheita.

Monta vuotta olin tarkka siitä, etten paljastanut henkilöllisyyttäni blogissani. Hääsuunnitteluaikana halusin salata blogini läheisiltäni, jotteivät he saisi tietää liikaa häistämme etukäteen. Nyt henkilöllisyyteni piilottelu tuntuu turhalta ja koska blogini menee henkilökohtaisempaan suuntaan, haluan kertoa hieman itsestäni. Nimeni on Marjo ja asun Helsingissä mieheni kanssa. Täytän tällä viikolla 25 vuotta. Valmistuin pari kuukautta sitten kulttuurituottajaksi Metropolian Ammattikorkeakoulusta. Tällä hetkellä etsin töitä ja pohdin, mitä haluaisin tehdä isona. Bloggaamisen ohella olen solisti metalliyhtyeessä Valaja ja harrastan joogaa.  En juo kahvia, mutta teetä kuluu monta kupillista päivässä. Olen kotoisin Pohjois-Karjalasta ja uskonkin synnyinseutuni sekä perheeni juhlaperinteiden vaikuttaneen eniten juhlainnostukseeni. Juhlat ovat mielestäni elämän suola, eikä ole olemassa liian pientä juhlan aihetta! 



Siispä: tervetuloa juhla-aiheiseen blogiini, jossa jatkossa inspiroidutaan myös värikkäästä arjesta!

2 kommenttia:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Proudly designed by | mlekoshi Playground |